Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

PKP SA: Współpraca z RegioJet? Jesteśmy otwarci

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
07-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
PKP SA: Współpraca z RegioJet? Jesteśmy otwarci
fot. PKP SA
Spółka PKP SA nie zamierza blokować RegioJetowi możliwości reklamowania się na dworcach – przekonują PKP SA w stanowisku przesłanym w odpowiedzi na nasze pytania. Jednocześnie spółka przyznaje, że warunki współpracy z działającymi tam firmami reklamowymi... zabraniają reklamy usług konkurencyjnych m. in. wobec PKP Intercity. Trwa przygotowywanie oferty wynajmu kas na dworcu Warszawa Centralna, o którą prosił RJ.

Jednym z wątków konfliktu między PKP Intercity a wchodzącym na polski rynek RegioJetem są wysuwane przez czeską spółkę oskarżenia o wywieranie nacisków na PKP SA, by ta ostatnia spółka odmawiała zgody na umieszczanie reklam RegioJet na dworcowych nośnikach. Zwróciliśmy się do PKP SA z prośbą o odniesienie się do tych twierdzeń.

„Niepełne oraz nieprawdziwe informacje”

– Z przykrością stwierdzamy, że w oświadczeniu spółki RegioJet, które ukazało się na oficjalnej stronie przewoźnika oraz w mediach, pojawiły się niepełne oraz nieprawdziwe informacje, które mogą wprowadzać w błąd opinię publiczną, w tym pasażerów. Wierzymy, że takie działanie jest jedynie próbą zwiększenia zainteresowania rozszerzeniem działalności RegioJet w Polsce, a nie odzwierciedleniem stylu, w jakim RegioJet chce współpracować z Polskimi Kolejami Państwowymi SA, spółkami z Grupy PKP czy innymi podmiotami działającymi na rynku kolejowym w Polsce – odpowiada rzecznik spółki Michał Stilger.

Jak twierdzi, PKP SA są otwarte na współpracę z RegioJet „w różnych obszarach działalności”. – Warto jednak pamiętać, że PKP SA nie jest właścicielem elektronicznych nośników reklamowych na dworcach kolejowych – takie urządzenia należą do zewnętrznych firm, które wynajmują od PKP SA powierzchnie i samodzielnie podejmują decyzje dotyczące współpracy z konkretnymi kontrahentami – zaznacza rzecznik.

Czas przeznaczony na prezentowanie na owych nośnikach własnych materiałów PKP SA stanowi, jak twierdzi, niewielką część całego czasu emisyjnego. Jest on wykorzystywany przede wszystkim na materiały własne i innych spółek z Grupy PKP, a także kampanie społeczne (głównie w wykonaniu podmiotów publicznych).

Reklamy konkurencji dla Intercity? I tak, i nie

Czy rzeczywiście, jak twierdzi RegioJet, w obiektach PKP SA obowiązuje zakaz reklamowania usług konkurencyjnych wobec PKP Intercity? Z wypowiedzi naszego rozmówcy wynika, że sprawa jest skomplikowana.

– W standardowych warunkach współpracy z najemcami powierzchni na nośniki reklamowe, które od wielu lat znajdują się w zapisach umów (na długo przed powstaniem spółki RegioJet), są zapisy ograniczające publikowanie treści, które m. in. naruszają dobre imię spółek z Grupy PKP oraz stanowią reklamy produktów i usług o charakterze konkurencyjnym dla spółek Grupy PKP – przyznaje Stilger. Dlatego w przypadku zainteresowania wykupieniem czasu reklamowego przez RegioJet „treść reklam będzie weryfikowana pod kątem zgodności z zapisami umowy”.

– Nie oznacza to jednak, że reklamy usług RJ nie będą mogły się pojawiać – podkreśla rzecznik PKP SA. Dotyczy to również własnych, analogowych powierzchni reklamowych PKP SA na wybranych dworcach. Jak jednak reklamować pociągi otwarcie konkurujące z uruchamianymi przez PKP Intercity tak, by pogodzić to ze wspomnianym wyżej ograniczeniem? Nie wiadomo. Nasz rozmówca nie odpowiedział też na pytania o to, czy taki zakaz jest zgodny z zasadami wolnej konkurencji oraz dążeniem do liberalizacji rynku przewozowego – i czy są plany jego zniesienia.

Jak jednak twierdzi Stilger, spółka poinformowała najemców, że „co do zasady” nie widzi przeszkód w emisji reklam tego rodzaju usług. – To samo dotyczy także wynajmu powierzchni na kasy biletowe. Niedawno spółka RegioJet zwróciła się do nas z propozycją wynajmu powierzchni na dworcu Warszawa Centralna. Jesteśmy chętni do współpracy i obecnie analizujemy nasze możliwości oraz przygotowujemy ofertę – kończy nasz rozmówca.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Infrastruktura

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Daniel Siwak 07 listopada 2025

Główne bolączki intermodalu w Polsce

Infrastruktura

Główne bolączki intermodalu w Polsce

Damian Kelman 07 listopada 2025

Podróżuj z Biletem Wycieczkowym KM podczas długiego weekendu

Pasażer

Zobacz również:

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Pasażer

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Kasper Fiszer 30 września 2025

PKP SA: 1,7 mld zł na dworce kolejowe

Infrastruktura

PKP SA: 1,7 mld zł na dworce kolejowe

inf. pras PKP SA, oprac. PP 25 września 2025

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Infrastruktura

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Redakcja/inf. pras. 10 września 2025

Pozostałe z wątku:

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Infrastruktura

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Daniel Siwak 07 listopada 2025

Główne bolączki intermodalu w Polsce

Infrastruktura

Główne bolączki intermodalu w Polsce

Damian Kelman 07 listopada 2025

Podróżuj z Biletem Wycieczkowym KM podczas długiego weekendu

Pasażer

Zobacz również:

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Pasażer

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Kasper Fiszer 30 września 2025

PKP SA: 1,7 mld zł na dworce kolejowe

Infrastruktura

PKP SA: 1,7 mld zł na dworce kolejowe

inf. pras PKP SA, oprac. PP 25 września 2025

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Infrastruktura

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Redakcja/inf. pras. 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij